jak pomagać?

Zachęcamy do wzięcia udziału w BEZPŁATNYCH webinarach i warsztatach dedykowanych nauczycielom i pedagogom pracującym z młodzieżą. Wszystkie odbywają się online, więc można wziąć w nich udział z dowolnego miejsca w Polsce. Wystarczy jedynie łącze internetowe.

Webinary

Webinary są ogólnodostępne, nie trzeba się na nie rejestrować. Wystarczy o odpowiedniej porze kliknąć w link.

Warsztaty

Na warsztaty obowiązuje rejestracja. Na każde spotkanie może się zarejestrować maksymalnie 25 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

webinary

ABC LGBT+, czyli po co tyle literek?

31 października o 18:00 – 1h

Prowadzenie: Jarosław Skupiński

Idealny webinar dla osób, które chcą zdobyć podstawową wiedzę o naszej społeczności. Zastanawiasz się, co oznacza LGBT+? Czym się różni od LGBTQQIAAP? Po co właściwie tyle liter? Zapraszamy na webinar, na którym rozkodujemy skrót LGBT+ i wyjaśnimy takie terminy jak heterocentryzm czy niebinarność. Opowiemy o symbolach społeczności LGBT+ i zarysujemy sytuację prawną w Polsce i Europie.

Jak mówić, aby nie wykluczać?

25 października o 18:00 – 1h

Prowadzenie: Archie Pałka

Panie, Panowie i… No właśnie, jak mówić, by nasze słowa docierały do wszystkich osób, również tych, które nie są kobietami i mężczyznami?

Czy zawsze musimy być „poprawni’’? Podczas godzinnego webinaru odpowiemy na te i inne pytania dotyczące słownictwa włączającego, a w szczególności języka inkluzywnego odnoszącego się do społeczności LGBT+.

Dodatkowo pokażemy, że inkluzywna mowa nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać.

Zaopiekuj się sobą. O nauczycielskim wypaleniu zawodowym

26 października o 18:00 – 1h

Prowadzenie: Agnieszka Jankowiak-Maik

Ostatnie lata to w zawodzie nauczycielskim czas szczególny. Frustracja, trudne emocje, nowe wyzwania, z którymi często musimy się mierzyć sami sprawiają, że bardzo trudno zachować nam dobrą kondycję psychiczną.

W czasie webinaru porozmawiamy o nauczycielskim aktywizmie, czynnikach wpływających na wypalenie zawodowe oraz strategiach radzenia sobie z napięciem i stresem.

Nie zabraknie inspirujących lektur i pomysłów na wdrożenie zmian.

“Kiedyś tego nie było?” - o historii widoczności LGBT+

27 października o 18:00 – 1h

Prowadzenie: Marta Megger

Rosnąca reprezentacja i widoczność osób ze społeczności LGBT+ budzi w wielu osobach przekonanie, że tematyka związana z tożsamością płciową czy orientacją psychoseksualną to „moda”, która pojawiła się niewiadomo skąd, a kwestie te wcześniej nie istniały, podobnie jak nie istniały osoby transpłciowe, geje czy lesbijki. Podczas webinaru porozmawiamy zarówno o szerszym kontekście historycznym związanym z (nie)widocznością osób i społeczności LGBT+, jak i tym, co wpłynęło na wzrost reprezentacji osób LGBT+ w ostatnim czasie i jakie niesie to za sobą konsekwencje.

warsztaty

OSOBA LGBT+ W KLASIE - CO DALEJ?

Warsztat wyposażający w podstawową wiedzę dotyczącą skrótu LGBT+. Nauczymy, jak reagować, gdy osoba LGBT+ w klasie powie Ci o swojej tożsamości. Omówimy, jak postępować, jakiego używać języka, a jakiego unikać. Porozmawiamy również o tym, co robić, gdy w klasie pojawi się homo- lub transfobia.

terminy: 29 października | 5 listopada
| 19 listopada | 26 listopada
godz: 10:00 – 14:00

SOJUSZNICTWO W ROLI NAUCZYCIELA_KI
- JAK PRAKTYCZNIE WSPIERAĆ OSOBY LGBT+ W SZKOLE I KLASIE

Jak okazywać wsparcie młodzieży LGBT+ i stać się aktywnym sojusznikiem_sojuszniczką społeczności LGBT+? Twoja sojusznicza postawa może dać osobom uczniowskim potrzebne wsparcie, które pomoże im poczuć się bezpieczniej oraz odnaleźć harmonię i zrozumienie w szkole. Podczas warsztatów porozmawiamy o tym, czym jest sojusznictwo i jak mądrze i praktycznie wspierać osoby ze społeczności LGBT+ w kontekście szkolnym.

terminy: 29 października | 5 listopada
| 19 listopada | 3 grudnia
godz: 10:00 – 14:00

OSOBY LGBT+ W SZKOLE
- EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I BUDOWANIE RELACJI Z MŁODYM CZŁOWIEKIEM

Polska znajduje się na ostatnich miejscach w badaniach oceniających kondycję psychiczną dzieci i młodzieży. Nie miejmy złudzeń – młody człowiek w polskiej szkole jest zagubiony i nieszczęśliwy. Wiemy też, że grupą szczególnie narażoną na mikroagresję jest młodzież LGBT+, której zdecydowana większość boryka się z depresją i myślami samobójczymi. W czasie warsztatu zastanowimy się ak nauczycielki i nauczyciele mogą radzić sobie w trudnych sytuacjach klasowych, jak rozmawiać, żeby nikogo „nie zgubić” i wzmacniać poczucie własnej wartości oraz wypracujemy strategię dobrej komunikacji, stanowiącej fundament relacji (nie tylko) w szkole.

terminy: 9 listopada | 16 listopada
| 23 listopada | 30 listopada
godz: 18:00 – 20:00

osoby prowadzące

MARTA MEGGER (ONA/JEJ)

trenerka Diversity & Inclusion. Managerka, trenerka biznesu, moderatorka procesów Design Thinking oraz certyfikowana coach talentów Gallupa. Jako managerka ma doświadczenie zarówno w codziennym zarządzaniu biznesem i zespołami, jak i tworzeniu i realizacji długoterminowych strategii rozwoju i biznes planów. Jako trenerka i coach talentów Gallupa specjalizuje się w rozwoju jednostek i zespołów w oparciu o ich mocne strony, wspiera budowanie różnorodnych zespołów oraz inkluzywnych miejsc pracy, a także pomaga uwalniać kreatywność i tworzyć innowacje moderując procesy DT. W Grupie Stonewall zajmuje się koordynacją szkoleń i projektów edukacyjnych oraz prowadzeniem warsztatów z zakresu różnorodności i przeciwdziałania dyskryminacji, koncentrując się głównie na tematach związanych z sojusznictwem oraz językiem inkluzywnym.

JAROSŁAW SKUPIŃSKI (ON/JEGO)

Trener Diverisity&Inclusion. Zawodowo związany z obszarem HR, obecnie pracuje w roli HR Menedżera w międzynarodowej organizacji. Współpracuje z dyrektorem generalnym oraz liderami zapewniając coaching i doradztwo w obszarze HR. Wspiera budowę kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu i otwartej komunikacji na wszystkich poziomach w nowej organizacji w celu wzmocnienia współpracy, szacunku dla wszystkich oraz różnorodności i integracji. Zajmuje się również coachingiem i szkoleniami dla menedżerów liniowych. Zaangażowany w prowadzenie Inclusion&Diversity Council – zespół doradczy przy zarządzie firmy w Polsce. Ukończył psychologię oraz studia podyplomowe z dziedziny seksuologii w UAM Poznań oraz HR Management w WSB. W trakcie uzyskiwania certyfikatu ACC ICF. W Grupie Stonewall prowadzi szkolenia oraz konsultacje biznesowe dla firm z zakresu wdrażania strategii Inclusion Diversity.

ARCHIE PAŁKA (ON-ONO/JEGO)

Trener Diversity & Inclusion. Osoba niebinarna, edukująca o społeczności LGBT+. Członek kolektywu Rada Języka Neutralnego odpowiedzialnego m.in. za stronę zaimki.pl. Na co dzień osoba liderująca w międzynarodowej korporacji, zarządzająca zróżnicowanymi zespołami oraz propagująca język inkluzywny w miejscu pracy. Prowadząc szkolenia z Grupą Stonewall skupia się głównie na słownikach języka neutralnego, niebinarnego i inkluzywnego.

AGNIESZKA JANKOWIAK-MAIK (ONA/JEJ)

Nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, tutorka, trenerka, publicystka oraz aktywistka edukacyjna, znana w sieci jako Babka od histy. Autorka książki “Historia, której nie było”. Laureatka XIV edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, „Medalu Wolności Słowa” Grand Press w kategorii „Obywatel(ka)” oraz tytułu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2021. Promotorka nowoczesnych metod nauczania, społeczeństwa obywatelskiego i kobiecej strony historii.

OSOBA LGBT+ W KLASIE - CO DALEJ?

zgłoszenie na warsztaty

29 października

(pozostało miejsc: 1)

5 listopada

(pozostało miejsc: 0)

19 listopada

(pozostało miejsc: 0)

26 listopada

(pozostało miejsc: 4)

SOJUSZNICNICTWO W ROLI NAUCZYCIELA_KI

zgłoszenie na warsztaty

29 października

(pozostało miejsc: 14)

5 listopada

(pozostało miejsc: 9)

19 listopada

(pozostało miejsc: 7)

3 grudnia

(pozostało miejsc: 3)

OSOBY LGBT+ W SZKOLE

zgłoszenie na warsztaty

9 listopada

(pozostało miejsc: 0)

16 listopada

(pozostało miejsc: 0)

23 listopada

(pozostało miejsc: 11)

30 listopada

(pozostało miejsc: 3)